הביס שלי

על הפלאפל של ה-25.11.2011

עיניני המנשא מעסיקים אותי מההתחלה. הפיתה של סעדה שממנה הכל התחיל, פיתה דרוזית דקה, פיתה רגילה רכה וחמימה, פיתה מקמח מלא… וסירות כמובן… ששם יש שקט. ועדין זה לא הביס שלי. ואני מאוד שמחה בביסים שלכם, שמחה בפיתה רגילה. כל אחד והטעים שלו וכולם טעימים.

התחיל הקורס "השיר הפשוט של הלחם". את אורי מאיר-צ'יזיק אני מאוד מעריכה, אחרי הקורס הקודם שלו על איזון ורפואה עתיקה התחילו המסיבות. ידעתי שזה האיש ללמוד ממנו על מנשא. והאופה שאיתו אנומראל, בדיוק מי שרציתי כדי להבין מה זה לחם, במקום שבו הרוח פוגשת בחומר, בבסיס – מפגש של מים וחיטה. לחם משאור טעים לי. ולמה זה טעים לי?

מרגישה בפה שיש זיוף, כשיש מפגש שבו האדמה מדברת בקול שמח שיש בו אמת, זה מדויק לי. השאור הוא כזה, טעמים שנוצרים במפגש בין מים לקמח, חומצות טעם נוצרות, בלי תוספות בלי מזרזים בלי לכסות, ככה פשוט כמו שזה. השאור מלמד אותי שטעם מתפתח במפגש, ששם נוצרים חיים חדשים.

ששי בבוקר, הגיעו הפיתות, רכות טריות חמימות, הכל בסדר. טועמת אחלה פיתה, אבל זו לא הפיתה שלי. על השולחן הבצק שכבר תסס, תיכף עוברות 12 שעות וזה חייב להיכנס לתנור. ננסה מה כבר יכול להיות, לא בא לי לחם בא לי פיתה.. זה בטח לא היחסים המדויקים לפיתה, אבל זה עדין בצק מקמח אורגני מלא וטרי, מחמצת טובה וזמן. ניזכרת בתנועות של סעדה, מלהיטה ווק הפוך, ננסה, פותחת לאפה ומניחה על הווק הלוהט, רואה משהו שנימצא שם בעומק של הזיכרון, אין אולי… התרגשות… פיתה זה לא, לאפה זה כן.. טועמת.. ואללה…!!! ממשיכה עם כל הכמות, בעובי כזה, עם להפוך בלי להפוך. מגלגלת לי מנה, טועמת. רגע קטן כזה של מלאות. כמו שניפתחת תערוכה. רגע קטן כזה של יש!. סוף שהוא גם התחלה.

השיר הפשוט של הלחם

4 תגובות בנושא “הביס שלי

  1. אני מתה כבר לבוא לקיסריה ולטעום,
    הדברים כאן נראים כל כך טעימים והתמונות מצוינות,
    והפיתות שאור האלה רק העלו את מפלס ההשתוקקות…
    גם אני חוויתי את לימוד הלחם עם אורי ואנומרל
    זה היה ליל אפיה מדהים (וכתבתי עליו גם בבלוג)
    הם באמת משהו והלחם הזה,
    מממ… הלחם הזה!

    1. הלחם… והאנשים.. והבסיס שממנו נוצרים הדברים
      תודה! אני אחפש את הפוסט בבלוג שלך

להשאיר תגובה

